Real me speaking

När man lär känna någon ny vill man se dens riktiga JAG. Man vill veta om den här personen funkar att vara vän med. Om det är värt att lära känna den här personen. Det handlar inte om utseende eller kläder eller pengar. Det handlar om vad som finns innanför de väggar alla vi bär runt på, vi håller upp en fasad för att inte vara sårbara för vem vill egentligen bli det?
Vi träffar nya människor nästan varje dag och det är upp till oss om vi vill öppna upp oss och prata med denne, även om det är tre ord till kassörskan på ica eller om det är en kompis kompis.
Men vad händer när vi har öppnat upp till de vi älskar? Vad händer om vi inte älskar varandra längre? Får man göra vad man vill med dens inre tankar den delat med sig av? Får vi leka med dens känslor och skratta åt dens elende?
Jag tänker på de som inte finns i mitt liv längre. Är ni fortfarande där? Tänker ni på mig fast vi inte pratar längre? Det är inget jag egentligen behöver få bekräftat för det är era tankar inte mina, men jag undrar hur någon man tyckte om så mycket en gång, kan försvinna. 

Jag tänker på er ibland och ler. För innerst inne är jag inte arg, ledsen eller besviken på någon för allt som händer är menat att hända för annars hade vi aldrig varit där vi är idag. Jag är glad att ni funnits i mitt liv och jag är glad att vi inte ses längre. För jag har kommit enda hit. Tack vare er!
Mitt sinne håller mig vaken
Mina tankar flyger iväg på olika håll
Behöver hålla din hand
Visa mig vägen
För nu är jag blind för allt
Det är cirka 2 månader kvar av detta helvete. Sen vill jag här ifrån så fort som möjligt. Jag vill slippa se alla er, slippa känna ångesten för morgondagen. Jag vill börja om, vara mitt riktiga jag. Slippa le för att andra ska vara nöjda. 
Jag har gjort en röra jag inte kan städa upp. Det enda jag kan göra nu är att vänta ut tiden tills jag kan ta den fega vägen ut. När tiden rinner ut springer jag. 
Could someone please help me to find my way out?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Spring , spring och vänd aldrig om .

2012-04-15 @ 03:56:55
Postat av: Anna Brink

Du kan börja vara ditt riktiga jag NU! Det är inget man ska vänta med, inte en sekund! :)

2012-04-15 @ 05:17:23
URL: http://annabrink.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förstår inte varför du ska vara någon du inte är,

man vinner ingenting på det.

Och om personer inte gillar dig för den du är,

vad är det då att ha?



Var dig själv och var med dom som älskar dig för den du är, resten kan fara åt skogen rent ut sagt.

Ska man leva för att göra andra nöjda så lever man inte för sig själv.

Och vem har man egentligen i slutet? Jo, sig själv.



Det är du som bestämmer hur du vill att ditt liv ska se ut och vara, det är du som bestämmer och påverkar hur du mår och vad du ska bry dig om och inte.



Se till att göra livet värt att leva,

med folk runt omkring som älskar dig.

Du är värd det.

2012-04-15 @ 09:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0