Det var bättre förr

På grund av dig har jag svårt att sova om nätterna. Det är dig jag tänker på när jag är ledsen, glad eller förvirrad. Jag vill kunna ringa dig och bli glad att höra din röst. Vill höra dina ord som en gång var så fina. Men dom är borta sen länge.
Du är inte värd mina tankar, mina tårar eller mina ord. Men det finns så mycket jag skulle vilja säga.
Jag skulle kunna se dig i ögonen och säga vilket svin du är som väljer bort det som skulle varit det finaste du har. Du förlorar mig igen och det är ditt eget fel. Jag skyller det på dig och ingen annan. 
Klockan är snart två på natten och jag ska upp tidigt. Vems fel är det att jag sitter här och tårarna rinner? Jag skyller det på dig. 
Jag ska ta studenten och det ska vara den bästa dagen i mitt liv och allt jag önskade var att du skulle stå där och vara stolt. Nu önskar jag bara att jag slipper se ditt ansikte där nedanför i folkmassan. Jag vill inte ha någonting. Jag vill inte ha dina tårar, jag vill inte ha dina ord, jag vill inte ha dina ursäkter. Därför tänker jag inte prata med dig. Men jag skulle så gärna säga allt till dig. Säga vilket misstag du begår. För tänk om jag dör imorgon. Kommer du ångra dig då? 
Jag var en gång din älskade. Jag skulle varit den du satte före allt annat. Men du prioriterade fel!

Du kommer alltid vara den du är för mig, men ibland önskar jag att det bara var lögn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0